verjaardag - Reisverslag uit New Delhi, India van Timo Brinkman - WaarBenJij.nu verjaardag - Reisverslag uit New Delhi, India van Timo Brinkman - WaarBenJij.nu

verjaardag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Timo

14 September 2008 | India, New Delhi

Hartelijk dan allemaal voor de felicitaties! De smsjes heb ik ook ontvangen! Beantwoorden was echt duur, maar ik heb nu een Indiaas nummer, dus die zal ik voortaan gebruiken om wat terug te sturen. (+919988279349)
Vrijdagavond heb ik onze nieuwe (werkende!) koelkast volgegooid met drank, dus het was erg gezellig...
Mijn verjaardag zelf en de dag erna heb ik gevierd met zakjes ORS, vanwege de onvermijdelijke buikgriep.
Best lastig hier, aangezien ze wc-rollen per stuk verpakt verkopen (á 1 half dagloon), en je maar moet afwachten of ze voorradig zijn!

Maar ik mag niet klagen, we wilden eigenlijk gisteren naar Delhi gaan, precies naar de plek waar de bomaanslagen waren!
De mensen zijn echt geschrokken en hier in Chandigarh staat de beveiliging op scherp.
Vanochtend had ik een meeting op het politiebureau van Chandigarh, voorafgaand daaraan 2 minuten stilte plus een complete briefing over extra alertheid voor de agenten. (waar ik dus geen bal van verstond)

Gelukkig gebeuren er ook leuke dingen, donderdag werd ik uitgenodigd voor een bruiloft! De organiserende families (het niet blij kijkende meisje bleek te zijn uitgehuwelijkt) waren ook nog eens heel rijk, dus het wat gigantisch!!(een Turkse bruiloft in de IJsselhallen x 3 en dan in een villatuin met 100 bedienden)
Ik had me net helemaal volgevroten aan alle hapjes die me werden opgedrongen, toen bleek dat het diner klaarstond. Gelukkig werden we als westerlingen herkend, en mee naar achtergenomen voor de alcoholische versnaperingen. Daar wilde alle mannen met me proosten, om me vervolgens voor te stellen aan hun families in de main area.


Mijn stage is echt leuk en interessant.
De mannen van de organisatie zijn bovendien heel aardig, heb tussen het werk door hele leuke gesprekken over india, geloof, voetbal, politiek, verkeer en bizarre dingen. Ik leer ongelovelijk veel van India op deze manier. Wel vervelend alleen dat er opeens een kindje van een jaar of 10 de vloer van het kantoortje kwam boenen. Dat trok ik echt slecht.
Er is hier echt een enorm verschil tussen 'locals' en 'migrants' uit andere delen van India( veel kleiner en donkerder) en Nepal. deze mensen wonen in kolonies of op straat en zijn de chauffeurs van fietstaxi's, de schoenenpoetsers, de huisslaven, de stenenhakkers en de bedelaars. Deze mensen verdienen ongeveer een euro per dag, net zoveel als mijn duurste toiletrol van gisteren.

  • 14 September 2008 - 17:06

    Lisette:

    Nog van harte gefeliciteerd lieve Timo!!!!! Ik heb zeker aan je gedacht maar was lang weekend weg en net thuis. Hele dikke zoenen van mij!

  • 14 September 2008 - 17:56

    Geeke:

    Ook nog gefeli van mij, ik wist gewoon niet dat je jarig was, maar wens je uiteraard het allerbeste ;)

    mooi verhaal trouwens.

    liefs,

    Geeke

  • 14 September 2008 - 18:05

    Henny Stoel:

    Timo nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag,heel veel succes daar in de vreemde.groetjes

  • 14 September 2008 - 18:28

    Laura:

    Timooooo, nog gefeliciteerd! leuke verhalen! xx

  • 15 September 2008 - 06:17

    Elsje:

    Lekker ding!
    Gefeliciteerd met je B-day, rot dat je ziek was. Nu al naar een bruiloft: als je zo doorgaat ga je het record bruiloft-bezoeken verbreken (dat zit nu rond zo'n 10 bruiloften in een half jaar ;)
    Fijn dat je niet in Delhi was op de dag des onheils
    Take care lieverd!

  • 15 September 2008 - 07:24

    Ellen:

    HeYYY Kerel,

    Pfoe, wat indrukwekkend allemaal, maar wat een bijzondere ervaring....echt super mooi en niet te vergeten erg leerzaam...uhum!!!

    Have Fun!!

    DIKKE KUZZzzzz

  • 15 September 2008 - 07:55

    Sick Boy:

    Hey pik, mooi dat goed gaat!
    Terug in NL heb ik altijd wat wc-rollen voor je klaar staan ouwe.

  • 15 September 2008 - 16:48

    Loes:

    Ha neef!!
    Gefeliciteerd met je
    verjaardag hadden we al gedaan,uitbundig gevierd ook trouwens.
    Leuk dat we,door jouw berichten(en de foto's), je leven in India kunnen volgen:-). Wel goed overigens, dat we onwetend waren over die bomaanslagen, tijdens het familie uitje..anders had ik nog meer wijn nodig gehad om in slaap te komen:-)We hebben je wel gemist hoor!
    Groetjes,
    Loes

  • 15 September 2008 - 17:56

    Ellen(k):

    ha mo, ja we hebben je gemist EN getoost op je met de champagne... loes kon dat vooral heel erg goed en sliep bijzonder snel en diep erna haha.
    Was idd blij dat we niets van de aanslagen wisten, maar wel erg akelig.
    Kan me ook erg goed voorstellen hoe confronterend het was dat het kind de vloer moest schoonmaken..... Mooi verhaal weer mo, blijf vooral schrijven!
    ook leuk de foto's op je hyves!
    Blij dat je weer beter bent trouwens!

  • 16 September 2008 - 07:41

    Corine:

    Ja, beter laat dan nooit: ook van harte gefeliciteerd met je verjaarda en succes met je pleerollen!
    X Corine

  • 16 September 2008 - 18:41

    Ricardo:

    Ik was bij buurman Bernard en die zei dat je jarig bent geweest. GEFELICITEERD...

    Ik lees dat het er in India wel anders aan toe ga. Veel succes met je belevenis.

    Groetjes

  • 17 September 2008 - 19:06

    Driek:

    Ai, aap jarig, ik ertussen uit. Hiephoihoera! Luvyoumissyou.

  • 19 September 2008 - 20:10

    Sarah:

    hej timo
    ik heb de link van je waarbenjij.nu gekregen van pauline (van aiesec). ik ben inmiddels alweer twee maandjes terug na 6 maanden Chandigarh. heb een enorm leuke tijd gehad dus je hebt zeker een goeie plek uitgezocht! ;) Have fun en doe de groetjes de langblijvers (ganda, stan en piero)!
    groetjes sarah

  • 21 September 2008 - 12:51

    Paulina:

    Beetje lullig maar ik ben blij dat je ziek was.
    Alles is oke hier. Maak er een mooie tijd van, goed genieten dus.
    We missen je .
    Dikke kus van ons Robbert, Paulina, Julian en Jens.

  • 28 September 2008 - 19:21

    Robbert:

    Religie brengt u en de mensen om u heen ernstige schade toe.
    Religie is verslavend. Begin er niet aan.
    Uw arts en uw apotheker kan u helpen te stoppen met religie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 November 2008

update

13 Oktober 2008

Alles prima hier, ik denk dat ik hier maar blijf!

24 September 2008

moesson, pakistan en stage

14 September 2008

verjaardag

09 September 2008

The Indian way: inburgeringscursus voor dummies
Timo

Actief sinds 01 Sept. 2008
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 98567

Voorgaande reizen:

04 September 2008 - 09 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: