Alles prima hier, ik denk dat ik hier maar blijf! - Reisverslag uit New Delhi, India van Timo Brinkman - WaarBenJij.nu Alles prima hier, ik denk dat ik hier maar blijf! - Reisverslag uit New Delhi, India van Timo Brinkman - WaarBenJij.nu

Alles prima hier, ik denk dat ik hier maar blijf!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Timo

13 Oktober 2008 | India, New Delhi

Eigenlijk worden alle vreemde dingen steeds gewoner, zelfs aan de chaos ben ik al gewend. Ik ga zowaar net als de Indiërs denken dat het hier in Chandigarh écht geordend is.
Telkens als ik vanuit de provincie de stad in rijd, ben ik weer blij met verkeer hier. Ik snap nu waarom Arrive Safe benadrukte om vooral de eerste week mijn notities te maken. ‘Wat stelde ik me verschrikkelijk aan’, denk ik nu als ik ze terug lees.

Op mijn stage hebben we wat problemen met een opdrachtgever, wat er toe heeft geleid dat mijn taken worden uitgesteld, dus even geen onderzoek meer. Mijn voorlopige resultaten: helmen worden niet gedragen, een tulband is immers voldoende voor Sikh mannen, deze zijn immers ontworpen om een zwaard te stoppen. En hun vrouwen zijn solidair aan de mannen, dus die hoeven ook geen helm. En als Sikh vrouwen geen helm hoeven te dragen, dan de andere vrouwen ook niet, logisch toch?
Richtingaanwijzer aan betekent dat het voertuig achter je in mag halen
Een rijbewijs krijg je kant en klaar van je vader als je 14 uhm 18 wordt.
Met alcohol op rijd je minder gestrest en dus beter. Een overheidsfunctionaris overtuigde me dat het afschaffen van liquershops er toe zou leiden dat de mensen minder happy werden. Niet doen dus!
De politie pakt je nooit en mocht je toch de uitzondering op de regel zijn, dan kan je een boete meestal voorkomen met een beetje smeergeld.
Het gemiddelde goede antwoorden uit de 5 basisverkeersborden was op de universiteit 2 tot 3.

Voorlopig hou ik me voornamelijk bezig met het opzetten van een Fund Raising strategie, want mijn baas is zelf de hoofdsponsor van Arrive Safe. Als iemand goede ideeën heeft, laat het me weten!

Aan persoonlijke aandacht heb niks te klagen, de locals hebben weer een nieuwe reden om me aan te spreken; ze herkennen me uit de krant, waar ik al drie keer in heb gestaan. Dat is weer eens wat anders dan het ‘hello sir you from which country?” Op mijn antwoord “dupa dupa’ weten sommigen me te vertellen dat het daar erg mooi is en ze er graag heen willen.
Het is wel een heel verschil met opgeleide mensen, die kennen Nederland vooral van het hockey en sommigen zijn ook in Amsterdam geweest om legaal te blowen en naar de rode lichten te kijken.

Verder ben ik naar een prachtige plek in de Himalaya’s geweest. Het kostte 3 uur in het donker over modderige bergweggetjes, maar dan had je ook een te grote villa met uitzicht op de wolken waar je letterlijk in zat. Ik ben echt nog steeds benieuwd hoe die bergen er uit zien! De volgende dag heb ik wel mijn eerste twee apen gespot in het bos, ik was dan ook nogal trots dat mijn bergwandeling in de jungle werd beloond.
Op de terugweg met de auto naar de bewoonde wereld kwam ik er achter dat dat helemaal niet zo bijzonder was; deze beesten liepen gewoon in tientallen tussen alle honden, koeien, varkens en kotsende mensen, al manoeuvrerend tussen de overbeladen maar prachtig beschilderde vrachtwagens op de parkeerplaats bij de Mc Donalds (zonder rundvlees, afzetters!)

Verder heb je nu veel muziek op straat, de voorbereidingen op het Divali feest zijn hier in volle gang, de bad guy is al in de fik gestoken (nee niet door mij) en we hebben al een paar feesten mogen bezoeken, waar 1000 mensen al dansend met stokjes tegen andere stokjes slaan. Iedereen uit z’n dak, en dat zonder alcohol!

Verder geen nieuws, ik beging hier dingen normaal te vinden en een ‘gewoon’ leven te leiden. In de koelkast liggen de Kingfisher biertjes, eten bestellen we bij “BIG CHEF” (Chicken fried rice is mijn favoriet.) De dagelijkse koude douche maakt je een man en spoelt de roet van je gezicht.

bedankt voor alle mailtjes en berichtjes, dat maakt alles nog net iets leuker!

  • 13 Oktober 2008 - 16:42

    Frank:

    Jo Timo. dat klinkt echt helemaal top daar zeg! Echt goed om te horen dat je het daar naar je zin hebt en je berichten zijn ook leuk om te lezen. Ik zit hier nog tussen de blankhoute tafels en stoelen van de LB en moet zeggen dat ik met enige jaloezie je berichten weer lees ;) Veel plezier nog daar! Groeten Driesje

  • 13 Oktober 2008 - 17:03

    Sick Boy:

    Hey pik,
    Ik mis je eikel! Die verhalen zijn te mooi om niet samen met jou te hebben meegemaakt... Damn those people!

    Keep on rocking!

  • 13 Oktober 2008 - 17:34

    Tommie:

    mooi dat je het naar de zin hebt cameleon!
    gr tommie

  • 13 Oktober 2008 - 17:46

    Ellen K:

    ha mo, kijk het eerste gedeelte van je titel is oke, maar wat daar achter aan komt........... doe maar niet!
    Leuk verhaal weer, jammer dat die foto's niet lukken.
    Wel gek dat ik je net aan de telefoon had, alsof je in grun zit;)
    liefs ma

  • 13 Oktober 2008 - 18:01

    Ellen K:

    ha mo, kijk het eerste gedeelte van je titel is oke, maar wat daar achter aan komt........... doe maar niet!
    Leuk verhaal weer, jammer dat die foto's niet lukken.
    Wel gek dat ik je net aan de telefoon had, alsof je in grun zit;)
    liefs ma

  • 13 Oktober 2008 - 21:58

    Robbert:

    Hey Timo,

    Niet teveel aanpassen he? Krijg je straks een geweldige cultuurshock als je weer terug bent!

    Vertel ook eens iets over de dames. Scoor je al een beetje? Doe geen dingen die ik ook niet zou doen :)

    Hoor je daar btw nog iets van de financiële crises in de VS en hier in Europa?

  • 13 Oktober 2008 - 22:24

    Wesley:

    Lekker bezig tibsip!! Moet zeggen dat ik voor het eerst van iemand zijn verhaal van waarbenjij.nu.nl heb uitgelezen, zal dan wel een compliment voor je verhaal zijn nietwaar..? In ieder geval veel plezier en succes! Gr, Wex

  • 14 Oktober 2008 - 06:26

    Lol:

    Ben jaloers.

  • 14 Oktober 2008 - 07:04

    Niels:

    Antoon, :)

  • 14 Oktober 2008 - 09:08

    Maarten:

    Hi Timo,

    Zeer herkenbaar allemaal, mooi dat je het naar je zin hebt. Kingfisher klinkt goed,... Ben benieuwd of je strategische implementatie voor Arrive Safe een radicale change in verkeersveilgheid zal zijn. Zeg maar India met dezelfde aantal verkeersdoden per duidzend als in NL. Ik betwijfel dat, maar alsnog veel succes en plezier uiteraard.

    Gr. Maarten

  • 14 Oktober 2008 - 12:39

    Bianca:

    nice! als je maar wel terug komt ;) kus!

  • 14 Oktober 2008 - 12:41

    Mirjam:

    Timo! Misschien kun je voor het contrast qua verkeer eens naar Finland; daar wachten voetgangers ALTIJD voor rood licht, ook midden in de nacht als ze dronken zijn en de rest van de straat leeg! Zo overgewaardeerd al die orde! kus

  • 14 Oktober 2008 - 19:27

    Neef Jelle:

    Ha timotei, Na Finland (zoals Mirjam schrijft), mag je ook een keer naar zwitserland jongen, als je al in de buurt van een zebrapad komt gaan de automobilisten vol in remmen met alle risico's voor het achteropkomende verkeer van dien... Leuke stage voor een Indiase politieagent.. Schrijf lekker door, ik geniet van de teksten, doet me een beetje aan Nepal denken, is allemaal zo vies...trek je liever geen krte broek aan als je een tempel bezoekt waar het stikt van de schurfterige honden, roodbilapen en vieze duiven....Wat kan een biertje dan lekker zijn hè~mazzeltof jelle

  • 15 Oktober 2008 - 07:26

    Carlijn:

    He Timo,

    Als mijn moeder al n reactie plaatst, moet ik het helemaal doen... Ik was namelijk degene die er via Hyves achterkwam dat jij in het verre buitenland zat... Wat een top medium is dat toch! Leuk om af en toe je verhalen te lezen, het lijkt me een geweldige ervaring!

    Groetjes, je buurmeisje... :)

  • 16 Oktober 2008 - 10:32

    Ellen!!!:

    TMOOOOooooo!!!!!

    Hahah....wat een lacheu verhaal...mooi om te lezen :-)!

    Top, dat je 't zo naar je zin hebt!

    Ik heb dorst, wanneer ben je weer in the house;-)???

    Xx

  • 17 Oktober 2008 - 11:58

    Ida:

    Hallo Timo,
    Ben een collega van je moeder en zij wees mij op je website. Ik heb zelf 3 jaar in India gewoond en veel door het land gereisd. Heerlijk. Zou zo terug willen. Geniet er maar lekker van, want voor je het weet moet je weer meedoen in/aan de Nederlandse burgerlijkheid.

  • 21 Oktober 2008 - 06:01

    Stephanie:

    Yo Timo!

    Ik moet zeggen dat ik ondanks het feit dat ik deze avonturen samen met jou beleef, je verhalen met heel veel plezier lees!En ze kloppen ook echt! We beleven een top tijd in een uniek en bizar land, had het voor geen goud willen missen! En oh ja, wat heb ik gelachen om jou in Delhi. Ik wil de filmpjes nog wel heh? xxx en tot vanavond

  • 22 Oktober 2008 - 17:14

    GA:

    Moti,
    klinkt goed allemaal! Als jij je nu tijdens aankomende risk potjes blijft focussen op India dan trek ik langs je in Zuid-Oost-Azie en pak ik snel het continent Australie voor de bonuslegers... Je hebt nu al verloren!

    Viel spass

  • 28 Oktober 2008 - 08:13

    Hannah:

    Hoi Timo,
    wat leuk om je verhalen te lezen!
    Je schrijft leuk.
    Wat een andere wereld, hé.
    Ben er zelf nog nooit geweest, maar heb nog wel de wens ooit naar Nepal te gaan. Andere wereld, maar toch.
    Ik herken me wel in het laatste stuk van de titel: 'ik denk dat ik hier maar blijf'.
    Waarschijnlijk blijft er altijd een verlangen, ook als je weer terug bent.
    Lekker genieten dus!

  • 01 November 2008 - 20:21

    Neef Jeroen:

    Ha neefje,

    Goed om je verhalen te lezen. Erg goed bezig daar. Heel wat anders dan het burgerleven hier. Babykamer maken etc. Geniet en geniet!

    roet,
    Jeroen

  • 17 November 2008 - 17:57

    Leonie (ijsselhallen:

    He Timo

    Kwam je site tegen dus dacht laat ik eens kijken. Aan je verhalen te lezen vermaak je je prima. goed zo!! volhouden zo...

    liefs Leonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 November 2008

update

13 Oktober 2008

Alles prima hier, ik denk dat ik hier maar blijf!

24 September 2008

moesson, pakistan en stage

14 September 2008

verjaardag

09 September 2008

The Indian way: inburgeringscursus voor dummies
Timo

Actief sinds 01 Sept. 2008
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 98568

Voorgaande reizen:

04 September 2008 - 09 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: