moesson, pakistan en stage - Reisverslag uit New Delhi, India van Timo Brinkman - WaarBenJij.nu moesson, pakistan en stage - Reisverslag uit New Delhi, India van Timo Brinkman - WaarBenJij.nu

moesson, pakistan en stage

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Timo

24 September 2008 | India, New Delhi

Dag allemaal,

Ik heb eindelijk antwoord op de vraag waarom de putdeksels hier zo groot zijn.
Na 72 uur onafgebroken harde regen, konden ook deze units het niet meer aan. Al mijn kleren waren vies en vochtig en dit weekend zijn we dan ook gevlucht naar het drogere Amritsar. Dit kleine provinciestadje van een paar miljoen inwoners was echt één grote lawaaierige stinkende chaos. Alle eerdere opmerkingen die ik over het indiase verkeer heb gemaakt waren aanstellerij in vergelijking met wat ik hier aantrof.
Mensen rijden niet links of rechts, maar rechtdoor. En dat terwijl de weg al zo vol is met honden, koeien en menselijke straatbewoners.

Gelukkig hadden we een paar Amerikaans-Indiase studenten een goed hostel laten regelen. Verrassing: ze hadden het Rits hotel gereserveerd. Voor het enorme bedrag van 25 euro (hier leef ik normaal een week van) hadden we eindelijk een goed bed, en nog mooier: een zwembad. Heerlijk!
Bovendien kregen we voor dat geld ook nog een landrover met chauffeur 30 km naar de grens met pakistan, om de dagelijkse grenssluiting mee te maken.
Wat een hilarisch schouwspel, met muziek, agressie en dans. Aan 'onze' kant gingen 1000 indiers los, aan de Pakistaanse kant waren het er 20. (maar dat schijnt door de bomaanslagen die dag in pakistan te komen)
oftewel: india won. Ik vond echter dat beide landen verloren, want ze maakten zichzelf compleet belachelijk: Google eens op 'border closing ceremony' en je weet wat ik bedoel.

Thuis in Chandigarh was alles weer half droog, behalve mijn schoenen. Kennelijk is dit een perfecte kraamkamer voor kakkerlakken, want kwamen een stuk of 10 kleintjes uitlopen.
Gelukkig hebben ze hier enorme giftige spuitbussen, dus ik heb al minstens 50 van die krengen vermoord. Die van 4 cm doen er een nacht over om daadwerkelijk te sterven, maar de mieren vallen ze ondertussen al aan, dus dat gaat prima.

Iets anders nuttigs: Gisteren (we kregen eergisteren een brief dat het een dag later plaatsvond) was ik bij een meeting, georganiseerd door een Nieuw Zeelands bedrijf, met bovendien een minister present. (20 x bedankt voor zijn aanwezigheid
door de Indiers)
De Kiwi's en de Curry's konden elkaar niet verstaan, maar gelukkig geldt hier nog steeds: weet dat je vrij weinig gemist hebt.(hoewel,de Kiwi's presenteerden de contractvoorwaarden, elke keer gevolgd door beleefd applaus)
Volgende week gaan we met het bedrijf om de tafel om te kijken wat we samen kunnen doen bij hun wegproject.

Intussen kom ik er steeds meer achter dat alle indiers die ik ken echt de rijkste van de rijkste zijn.
Ze hebben echt alles om mee te pronken, behalve blanke vrienden. Dus elke keer worden we weer uitgenodigd en opgehaald met de duurtste wagens. (vooral de dames, gek he?)

Ik heb dan ook geprobeerd om 'normale' indiers te ontmoeten.
Het probleem is alleen dat deze je helemaal niet meer loslaten: er zijn al heel wat trucs, leugens en uitsmijters aan te pas gekomen om van die overvriendelijke mensen af te komen.
Mijn tip van vandaag: hoezeer ze er ook om vragen, geef nooit je nummer!
Groetjes uit Chandigarh

  • 24 September 2008 - 15:44

    Fabienne:

    Hey timo, klinkt weer goed! Vooral dat Rits hotel ben ik wel bij, al gaat die 25 euro in finland jammer genoeg hooguit een halve dag mee... Op de een of andere manier loop ik je steeds net mis op msn en skype (tijdsverschilletje misschien??), hopelijk spreek ik je snel even!
    liefs fab

  • 24 September 2008 - 17:59

    Robbert:

    Timo ik vind je stukjes leuk om te lezen. Daar zou je wat mee moeten doen als je thuiskomt.

    Een carrière in de journalistiek staat je beter dan een bij het leger :)

    Hang in there broertje. Je belevenissen worden hier op de voet gevolgd.

    p.s. heb je al een stip onder je navel of geeft het niet af?

  • 24 September 2008 - 18:17

    Loes:

    Ha Timo!
    Goed te lezen dat je je manmoedig door de beproevingen heen spuit:-)
    Die ceremonie had ik al eens op tv gezien,das lachen he!
    En als ik je zo hoor over rijke indiers die dol zijn op blanke dames+de prijzen van het levensonderhoud en hotels,lijkt me dit een prima land voor Ellen en mij:-)
    groetjes,
    Loes

  • 24 September 2008 - 19:30

    Tommie São Paulo:

    Je schrijft leuk pik!
    Rustig an daar. een groet, tommie

  • 24 September 2008 - 20:08

    Ellen K:

    ha mo, wat weer een leuk stukje, ik had het grensgedoe ook al eens op tv gezien, maar het lijkt me erg veel leuker om er int echt bij te zijn!
    Getver, kakkerlakken in je schoen, geef je ze daar eten ofzo?
    Zal eens met loes overleggen over een Ritz hotel in India:)
    Wat moeten die Kiwi's met die Curry's eigenlijk ???
    En eet jij nu elke dag Curry?
    Hoop dat je nog wat nieuwe foto's op je hyve's zet of stuur gewoon eens wat.
    liefs ma

  • 24 September 2008 - 20:26

    Nhu:

    Hey Timo,

    Je maakt ook wat mee he?! Geweldig!! Maar ik begrijp dat je je stip nog steeds niet hebt gevonden ;)...

    kus

  • 25 September 2008 - 07:49

    Elsje:

    Sounds good lekker ding. En de Rits-overnachtingen zijn af en toe even nodig, je even onttrekken aan alle chaos en kakkerlakken.
    Volgende keer laat je die Indiers maar betalen ;-)

    Ciao!

  • 25 September 2008 - 16:41

    Willy:

    Waar hyves niet goed voor is. Via Carlijn hoorden we dat je hier zit en ik heb al je verhalen al gelezen.
    Geniet van deze geweldige ervaring(en).
    Buurvrouw:-) Wil

  • 25 September 2008 - 20:29

    Sick Boy:

    Klasse!

  • 28 September 2008 - 07:52

    Paulina:

    He favo,
    Leuk om weer wat van je te horen, wat zal jij 's avonds moe zijn van al die indrukken. Maar wel leuk hoor.

    Dikke kus Paulina

  • 28 September 2008 - 16:49

    Pels:

    Ha Tammo,

    Zo te horen vermaak jij je wel! Al een steenrijke Indiase aan de haak geslagen?

    Groet, Pels

  • 29 September 2008 - 07:53

    Bart:

    Timo, ik heb me erg vermaakt met je stuk en heb een aantal delen hardop voor gelezen aan mijn franse, italiaanse en kroatische kantoorgenoten. Gelukkig zit er ook nog een vlaamse die het wel kon verstaan!

    Met een beetje geluk kom ik mid november naar New Delhi voor een paar dagen... ik mail je er nog wel over.

  • 29 September 2008 - 08:09

    Pauline (AIESEC):

    hee Timo,

    mooie verhalen! heb die ceremonie even gegoogled, moet echt wel lachen geweest zijn om daar bij te zijn!
    tof dat je het leuk hebt daar, succes met die kakkerlakken..

    Pauline

  • 29 September 2008 - 08:17

    Ellen - A'dam:

    Hi TiMooooo!!!!

    Hi Gozerd, jij kan leuk schrijven :-), echt vermakelijk om te lezen!!! Bijzonder wat je daar allemaal meemaakt!....

    Ik zeg; "Ga zo door!!!"

    Ben benieuwd naar je volgende Story...
    You go girl ;-)...

    DIKKE Kus uit Hollando...

  • 02 Oktober 2008 - 10:57

    Bianca:

    heee lieverd!!!

    heb maar eens ff die grens op youtube bekeken! jahoor! wat macheren die lui raar! :) lijkt me bizar om dat schouwspel mee te maken!! veel plezier nog daar en tot snel! xxx

  • 06 Oktober 2008 - 20:36

    E:

    test

  • 06 Oktober 2008 - 20:41

    Erik En Agnes:

    Hi Timo,

    Tja we hadden al eerder een bericht verstuurd maar zonder naam.... dat komt dus niet aan, slim van me.
    Leuke verhalen! Houd je voor je zelf ook een dag-log-boek bij? Volgens mij sta je dichter bij de Indiers dan een toerist ooit zal staan. Hoe is het weer daaro? Hier is het nat en koud, arch.
    We zijn benieuwd naar je verdere avonturen. Ciao, Erik en Agnes, en een kusje van Loís.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 November 2008

update

13 Oktober 2008

Alles prima hier, ik denk dat ik hier maar blijf!

24 September 2008

moesson, pakistan en stage

14 September 2008

verjaardag

09 September 2008

The Indian way: inburgeringscursus voor dummies
Timo

Actief sinds 01 Sept. 2008
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 98567

Voorgaande reizen:

04 September 2008 - 09 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: